Passa al contingut principal
“Un país, una civilització, es pot jutjar per la forma que tracta als seus animals” - Gandhi

“La manera de valorar el grau d'educació d'un poble i d'un home és la forma com tracten els animals" - Thomas Edison


Consells per a l'elecció d'un bon pinso



Des de ADAS volem ajudar-te a analitzar l'aliment que li dónes als teus gossos/gats per a què tu mateix puguis valorar la qualitat del producte. No ens mou cap interès comercial, només l'interès pel benestar dels nostres animals. Aquestes són les claus que has de seguir per triar un bon pinso:

1. Les principals fonts d'alimentació haurien de ser carn o peix. Aquests han de ser indicats com a producte fresc o deshidratat. I especificar quin tipus de carn. Si incorporen la carn o el peix en forma de farina (farina de carn de pollastre, etc.) la qualitat és molt pitjor. Això ens indicaria un pinso de mala qualitat.

2. Com més varietats de fonts principals d'alimentació s'incloguin millor és el pinso. Per exemple, un pinso que conté carn fresca de pollastre, vedella i bé serà equilibrat.

3. Un bon pinso no hauria d'incloure subproductes (by products) de cap tipus.

4. No han d'incloure conservants químics. Si el pinso inclou algun d'aquests, descarta-ho immediatament. Són cancerígens i prohibits per al consum humà. BHA, BHT, etoxiquín (butylated hydroxyanisola (BHA), butylated hydroxytoluene (BHT), propyl gallate, propylene glycol, o ethoxyquin).

5. Lliure de blat de moro. Els pinsos que contenen blat de moro són de menor qualitat. La dieta ideal dels nostres gossos no hauria d'incloure cereals, ni blat, ni blat de moro, ja que aquest no és un aliment natural i és per això de difícil digestió. Per desgràcia la gran majoria inclou blat de moro, ja que aquest ingredient s'inclou només per abaratir costos. El blat de moro és molt difícil de digerir per als gossos, i és un dels principals al·lèrgenes. L'únic que s'hauria de tolerar és l'arròs com a única font de gra.

6.
Un dels punts més importants a comprovar és si s'especifica que els ingredients utilitzats són aptes per al consum humà (human-grade). Tant els productes, com els subproductes. Això és molt important si volem que els nostres gossos o gats mengin aliments de qualitat i que hagin passat tots els controls necessaris. Si no es corre el risc que estiguin incloent carn d'animals malalts, o sense identificar, de cadàvers ja descomposts, i fins a les plomes i becs de les aus utilitzades com a font de proteïna.

7. Extrusionat o fornejat. Un altre punt a favor és saber si l'aliment ha estat fornejat en lloc de extrusionat. Aquest últim mètode redueix al mínim les proporcions de l'aliment. Vol dir que en realitat aquesta bola de pinso conté més aire que alimento.

8. Si el pinso conté verdures, fruites, ordi, glucosamina i condroitina són un punt a favor per escollir aquest pinso.

9. Com a últim punt, i confiant que tu que estàs llegint aquest article mires pel benestar del teu amic pelut, és important i just que el pinso certifiqui que compleix amb el Certificat de Benestar Animal. Això garantirà que no han necessitat experimentar amb animals com el teu amic per elaborar aquest pinso, entre moltes altres coses.

Altres ingredients que poden portar el seu pinso o que pots donar com a suplement segons el seu ús o necessitat:

- Greix de pollastre (Omega 6)- Essencial per mantenir la pell i el pèl saludable. És de fàcil digestió.

- Greix de peix, o peix concentrat (Omega 3): Ajuda a la desinflamació de la pell, ajuda a alleujar la picor dèrmica i altres problemes de la pell.

- Llavor de lli (Omega 3) Contribueix a controlar reaccions ocasionades per picades de puça. Li dóna lluentor i manté el pèl brillant.

- Oli de gira-sol (Omega 6)- Ajuda a evitar una pell seca i pèl sense lluentor.

- Lecitina- Ajuda a dissoldre el colesterol, i ajuda a la digestió i absorció dels greixos.

- Àcid linoleic (Omega 6)- Ajuda a evitar pèrdues d'humitat en la pell, contribuint a preservar el mantell suau i brillant.

- Sàlvia- Ajuda a preservar les funcions cognitives, augmenta la capacitat de concentració, i ajuda a sanar erupcions i ferides en la pell. S'utilitza també per regular desordres alimentaris.

- Vitamina I (o tocoferols)- S'utilitza com a conservant natural. Ajuda a mantenir la pell sana. Serveix com a antioxidant.

- Biotina- Ajuda al creixement del pèl.

- Nabiu- Prevé la reproducció de bacteris en ronyons i vies urinàries. Ajuda a prevenir la cistitis.

- Romaní- Estimula el sistema circulatori, ajuda a millorar l'alè, ajuda al creixement del pèl. Augmenta la palatabilitat dels aliments.

- Poma- Aporta fibra soluble, redueix els nivells de colesterol i normalitza els nivells de sucre en sang.

- Amarant- Aporta vitamines, assenta l'estómac, redueix la inflamació de teixits suaus, ajuda a eliminar paràsits del sistema digestiu.

- Llevat de cervesa- Aporta vitamina B, conté 16 aminoàcids, 14 minerals i 17 vitamines més. Protegeix i ajuda a eliminar micotoxines, les quals danyen el fetge i altres òrgans.

- Yuca- Ajuda a disminuir el mal alè, i la mala olor de la femta. És un agent netejador que també s'utilitza per disminuir problemes dèrmics.

- Ous- Són una rica font de proteïnes, i contenen tots els aminoàcids essencials.

- Lactobacils Acidophilus, Streptococcus Faecium (Iogurt natural)- Aporten prebiòtics, per assegurar una bona flora intestinal. Recolzen la digestió, eviten la proliferació de bacteris en el sistema digestiu, ajuden a prevenir problemes gàstrics, i ajuden a l'organisme a afrontar correctament situacions estressants.

- Llevat- Estimulen la producció d'enzims en el sistema digestiu. – Coure i Ferro- Prevenen l'anèmia. Petites quantitats de coure asseguren una correcta utilització del ferro.

Fonts:
 http://sosgolden.org/consejos/elegir-un-buen-pienso

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL MEU GOS NO ÉS EL MEU FILL

EL MEU GOS NO ÉS EL MEU FILL El meu gos no és el meu fill. Estic farta de sentir la gent que diu “com no tens fills, el teu gos és com el teu fill” o “tractes al gos com un fill i no ho és”... Sé que no és el meu fill, és el meu gos. No sóc mare, no ho sóc, però tinc clar que el sentiment d'una mare cap a un fill no es pot igualar i no puc imaginar com serà. Tinc un gos, un gos al que adoro, sí, però és un gos. A diferència d'un fill, el meu gos mai es farà gran mentalment, no marxarà de casa o em cuidarà quan sigui velleta. No es farà independent ni vàlid per si mateix: sempre em necessitarà per poder menjar, beure o simplement fer esport. Mai serà adolescent i com, a més, tampoc parlarà, no escoltaré mai frases típiques d'un fill adolescent desllenguat com: “passo de tu”, “tu no m'entens”, “què pesada ets”, “no en tens ni idea”... i tampoc sentiré un “t'estimo”, “gràcies”, “et necessito”... No em jutjarà ni em questionarà les ide
MIKADO EN ADOPCIÓ . El nostre bombonet de xocolata busca una família que el vulgui adoptar. És un mascle de menys d'un any, extremadament carinyós (va al darrera com un gosset i es podria passar el dia dormint damunt les cames!). Segurament s'adapti fàcilment a conviure amb més animals, ja que no es mostra dominant amb altres gats. Està esterilitzat. És un gat 10! Contacte: 629 302 820 (whatsapp).  
MANUAL BÀSIC PER A ADOPTANTS DE GATS (Versió resumida del manual complet. Autoria original Laura Trillo Carmona de Terapia Felina. Resumit per ADAS) 1. LA TRIA DEL GAT Enhorabona! Has escollit tenir un meravellós company que et donarà moltes alegries i experiències increíbles al llarg de la teva vida. La decisió entre tots La decisió de tenir un animal ha de ser acceptada per totes les persones que viuen a la llar que compartirà el gat, per a que sigui un membre més de la família i tots col.laborin en les seves cures i atencions. Has de tenir en compte que un gat pot viure fins a 20 anys, en els que la vostra vida canviarà molt, però el gat sempre estarà amb vosaltres passi el que passi, heu de ser responsables i conseqüents i tenir-lo sempre amb vosaltres. El millor de tot és que al seu costat aprendràs molt sobre tu mateix/a i la teva vida diària estarà sempre acompanyada d'un amic fidel. El més important a l'hora d'escollir Els gats de qualsevol ed
DESCANSA EN PAZ QUERIDA GIGI   😢 👼 🐾   ADAS llora la pérdida de nuestra querida amiga GIGI. Para quien no la conociera, Gigi era nuestra abuelita de la prote. A pesar de su edad, era una perra alegre, glotona, simpática y nuestra guardiana. Ella era nuestra portera ya que avisaba de cualquier persona que se acercara. Le encantaban las golosinas y pasear con sus compis peludos. Nos entristece saber que no pudimos encontrarle un hogar fuera de la protectora aunque siempre tuvo un hogar lleno de amor y cariño por parte de los voluntarios del ADAS. Te echaremos en falta querida GIGI. # amorperruno   # descansaenpaz   # gigi   # abuelitospeludos                                             

CARTA D' UN GOS ABANDONAT

  CARTA D' UN GOS ABANDONAT Història d'un gos abandonat, explicada des del punt de vista del pobre gos durant la seva curta vida. És molt trista, però històries com aquestes es repeteixen diariament. Espero que més d'un es pensi dues vegades abans d' abandonar al seu gos després de llegir aquest relat: 1ra. Setmana . Avui vaig complir una setmana de nascut…! Quina alegria haver arribat a aquest món. 1 mes . La meva mama em cuida molt bé. És una mama exemplar! 2 mesos. Avui em van separar de la meva mama. Estava molt inquieta, i amb els seus ulls em va dir adéu, esperant que la meva nova “família humana” em cuidés també com ella. 4 mesos . He crescut ràpid; tot em crida l'atenció, hi ha nens a la casa que per mí són “els meus germanets”. Som molt inquiets, ells m'agafen la cua i jo els mossego jugant. 5 mesos. Avui em van renyar. La meva mestressa es va enfadar per que em vaig fer “pipi” dins de la casa; però mai m'han ensenyat a on h